Apple face curățenie în AppStore, ca să-ți protejeze intimitatea
Conform unui raport publicat de 9to5Mac, Apple a început să elimine aplicații din AppStore într-un ritm surprinzător de alert. Din câte se pare, aplicațiile șterse încalcă un punct din termenii și condițiile dedicate dezvoltatorilor de aplicații pentru iDevice-uri.
Un număr mare dintre aplicațiile pe care le ai pe telefon îți accesează locația cu acordul tău. Multe dintre ele, partajează acele date de localizare cu companii terțe pentru personalizarea unor reclame sau în alte scopuri comerciale. Având în vedere că nu ți-ai exprimat un acord explicit pentru astfel de practici, Apple a început să elimine din propriul magazin virtual toate aplicațiile cu un astfel de comportament.
Particularitățile legate de partajarea informațiilor de localizare cu alte companii sunt menționate în subpunctele 5.1.1 și 5.1.2 din acest document – Apple App Store Guidelines. Cuvintele folosite acolo sunt fără echivoc – ”Aplicațiile nu trebuie să transmită datele de localizare ale utilizatorilor către terți fără acordul explicit din partea utilizatorului sau în scopuri care nu au fost aprobate în prealabil.”
Este important de reținut că dezvoltatorii programelor care încalcă regulile respective au fost notificați în prealabil de problemă de către Apple. Astfel, li s-a atras atenția asupra faptului că, în urma unei re-evaluări, nu se află în conformitate cu pretențiile gigantului din Cupertino. În contextul care creatorii unor programe nu explică utilizatorilor într-o manieră explicită ce se întâmplă cu datele lor de localizare, este evident că problema trebuie soluționată într-un timp cât mai scurt.
Dezvoltatorii care se trezesc cu programele șterse din AppStore sunt nemulțumiți, dar și le pot modifica și posta din nou pentru a fi în conformitate. Dacă ar fi să căutăm o logică pentru agresivitatea bruscă a celor de la Apple pe marginea acestui subiect, practicile din ultimele zile s-ar putea să aibă legătură cu intrarea în vigoare a GDPR în Europa. Noul set de reguli vor fi valabile începând cu 25 mai, iar compania americană vrea să facă tot ce-i stă în putință pentru a se conforma și a preveni o eventuală amendă usturătoare.